Όλα είναι έτοιμα για το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού της φετινής σχολικής χρονιάς, με την ηγεσία του υπουργείου να μην κρύβει την ικανοποίησή της για την υλοποίηση της βασικής της δέσμευσης για «εκπαιδευτικούς και βιβλία στη θέση τους» από την πρώτη μέρα των μαθητών στο σχολείο.
Από την προηγούμενη Τετάρτη, μάλιστα, το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη περισσοτέρων από 7.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή. «Όλα τα σχολεία θα ανοίξουν», ξεκαθάριζε από την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.
Μάλιστα, στο μήνυμά του προς τους μαθητές, για τη νέα σχολική χρονιά, ο κ. Φίλης, αφού τους εύχεται καλή σχολική χρονιά, τονίζει ότι «έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για να είναι καλή αυτή η χρονιά» από τη μεριά του υπουργείου.
Δεν παραλείπει, ωστόσο, να προαναγγείλει νέες μεταρρυθμίσεις για την σχολική χρονιά που θα ακολουθήσει, το 2017-18. «Για το 2017-8 προετοιμάζονται νέες μεταρρυθμίσεις με την πίστη ότι η εκπαίδευση μπορεί να γίνει το εφαλτήριο που θα βγάλει τη χώρα από την κρίση. Όραμά μας, ένα σχολείο όπου θα πνέει άνεμος δημοκρατίας και δημιουργίας και που θα τονώνει την πρωτοβουλία και το μεράκι των εκπαιδευτικών, ένα σχολείο που δε θα είναι εξεταστικό κέντρο, δε θα υπηρετεί τον άκρατο ανταγωνισμό αλλά θα είναι ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, συμμετοχής και συνεργασίας, ένα σχολείο που θα οικοδομεί στέρεη και βαθιά γνώση, εξάπτοντας την περιέργεια και τη φαντασία των παιδιών και καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη», επισημαίνει ο υπουργός.
Όσον αφορά, πάντως, στην σχολική χρονιά που ξεκινά σήμερα δεν της λείπουν οι αλλαγές. Το αντίθετο μάλιστα, αφού πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσουν με μικρότερα ή μεγαλύτερα «ρετουσαρίσματα»: Ενιαίου τύπου ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό, μειωμένος αριθμός εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο, νέα ωρολόγια προγράμματα και ανανεωμένη διδακτέα ύλη είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές, που είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «αποτέλεσμα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία που προηγήθηκε» την χρονιά που πέρασε και που το υπουργείο εκτιμά ότι «θα βελτιώσουν τη λειτουργία του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος», καθώς η πλειονότητά τους είναι «αποτέλεσμα των προβληματισμών, των αιτημάτων και των αγωνιών της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας για το δημόσιο σχολείο, όπως αυτές έχουν καταγραφεί εδώ και πολλές δεκαετίες».
Αθηνά Καστρινάκη