Σε έρευνα για τους προσκυνηματικούς χώρους συμμετείχαν οι Μητροπόλεις

Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ του Σύρου, Πιερία
Τελευταία ενημέρωση: 11:23

 

Σ' ένα ειδικό ερωτηματολόγιο, με ενότητες που σχετίζονται με τα σημαντικότερα ιερά προσκυνήματα της χώρας έως και τη διαδικτυακή παρουσία των ναών, κλήθηκαν να απαντήσουν οι μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδας. Πρόκειται για ερωτηματολόγιο που εστάλη από τη συνοδική επιτροπή προσκυνηματικών περιηγήσεων και στο οποίο ανταποκρίθηκε το 52,4% των μητροπόλεων (οι 43 από τις 82), ενώ δεν απεστάλησαν ερωτηματολόγια στις Μητροπόλεις Κρήτης και Δωδεκανήσου που αναφέρονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

'Οπως προέκυψε μετά τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων από τους κληρικούς, οι περιοχές προσκυνηματικών περιηγήσεων, που συνδυάζουν τουριστική αναγνωρισιμότητα και θρησκευτικά μνημεία και ζητούνται από τους επισκέπτες -με βάση και τα στοιχεία των τουριστικών πρακτόρων- είναι η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα σε ποσοστό 80%. Πρόκειται για δύο τουριστικούς προορισμούς, όπου υπάρχουν σημαντικά προσκυνήματα, όπως ο Αγιος Δημήτριος στη Θεσσαλονίκη και ο Αγιος Εφραίμ στη Νέα Μάκρη.

Επίσης, με επιλογή περίπου στο 70% περιλαμβάνονται τα Μετέωρα, η Κέρκυρα, η Τήνος και η Ρόδος, γύρω στο 60% η Ζάκυνθος, η Πάτμος, καθώς και η Χαλκιδική, που συνδυάζεται ως τουριστικός προορισμός με τα θρησκευτικά μνημεία του Αγίου Ορους.

Στην ενότητα για τις εξυπηρετήσεις που παρέχονται στις προσκυνηματικές ομάδες, στο 45% των μητροπόλεων υπάρχει η δυνατότητα τέλεσης ακολουθιών ενώ οι πιο συχνές εξυπηρετήσεις είναι οι παρακλήσεις σε ιερές εικόνες και λείψανα αγίων και οι βαπτίσεις.

Το 60% αναφέρουν ότι διατίθενται μοναστηριακοί ξενώνες και κατόπιν συνεννόησης δύναται να παρασχεθεί ολιγοήμερη διαμονή προσκυνητών, ενώ στο 35% λειτουργεί μουσειακός χώρος ή μουσειακή έκθεση και στο 37,5% οργανωμένη βιβλιοθήκη.

 

Α.Καρυπίδου


Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.
Περισσότερες Ειδήσεις

Το 60% των εμπορικών επισκεπτών επιστρέφουν σε Θεσσαλονίκη ως τουρίστες

eana