Διαδημοτική συνεργασία τεσσάρων δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την ταυτόχρονη οικονομική ανάπτυξη προωθείται με τον σχεδιασμό για την καθολική ανάπλαση και αναμόρφωση της λεγόμενης Επαρχιακής Οδού Νο2, η οποία οδηγεί στον Χορτιάτη μέσω των οδών Λαγκαδά-Ελ.Βενιζέλου-Ανδρ. Παπανδρέου, και η οποία αφορά άμεσα τους δήμους Νεάπολης-Συκεών, Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων, Μενεμένης και Παύλου Μελά.
“Πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση υπερτοπικού και διαδημοτικού χαρακτήρα, ένα έργο πνοής που θα αλλάξει την ποιότητα ζωής του 1/3 της πόλης”, σχολίασε στο www.praktoreio-macedonia.gr o δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών Σίμος Δανιηλίδης τονίζοντας πως εκτός από τις αναπλάσεις, τις φυτεύσεις πρασίνου, την υπογειοποίηση δικτύων ηλεκτρισμού και τηλεπικοινωνιών “είναι πολύ σημαντική η δημιουργία αντιπλημμυρικής προστασίας από την περιφερειακή οδό έως το κέντρο της πόλης”.
΄Ηδη πραγματοποιήθηκε συνάντηση των δημάρχων Γιάννη Μπουτάρη, Σίμου Δανιηλίδη, Δημήτρη Δεμουρτζίδη, του γ. γ. του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης Θανάση Παπαγεωργίου, που εκπροσώπησε το δήμαρχο Λάζαρο Κυρίζογλου, του διευθύνοντος συμβούλου της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Χρυσόστομου Καλογήρου. Στη σύσκεψη συμμετείχε ο Δημήτρης Παπασωτηρίου, μέλος του Δ.Σ. της ΜΟΔ ΑΕ ( Μονάδα Οικονομικής Διαχείρισης του υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης), η Δέσποινα Καραρρήγα, διευθύντρια Ανάπτυξης της Εγνατίας Οδού ΑΕ, και υπηρεσιακά στελέχη.
“Επιβεβαιώθηκε η κοινή διεκδίκηση το έργο να προχωρήσει άμεσα”, ανέφερε ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών και σημειώσε πως “ πρόθεση των δημάρχων είναι να αναθέσουμε στην “Εγνατία Οδό Α.Ε.” τις μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης, και να υποβληθεί το έργο για ένταξη χρηματοδότησης στο ΠΕΠ (Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα) του ΕΣΠΑ. Παράλληλα διεκδικούμε συγχρηματοδότηση και από άλλες πηγές”, σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης.
Όπως επισήμανε ο δήμαρχος Συκεών, ιδιαίτερα κρίσιμο είναι το θέμα ταυτόχρονης κατασκευής αντιπλημμυρικών υποδομών, ώστε “οι όγκοι νερού από τις έντονες βροχοπτώσεις, που κατευθύνονται στην πόλη μέσα από τη λεωφόρο Ανδρ. Παπανδρέου, να διαχειριστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να μπόρούν να αξιοποιηθούν για την άρδευση των πάρκων και οι επιπλέον ποσότητες να διοχετεύονται στο ήδη κατασκευασμένο αντιπλημμυρικό δίκτυο Συκεών-Μετεώρων-Πολίχνης, που οδηγεί στον Δενδροπόταμο με στόχο να ενισχυθεί η πολιτική προστασία έναντι των έκτακτων και επικίνδυνων καταστάσεων”.
Το σχέδιο-πρόταση
Ο σχεδιασμός-μελέτη του έργου ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη), διασχίζει ένα μεγάλο τμήμα της οδού Λαγκαδά, μέσω των οδών Ελ. Βενιζέλου και Ανδρ. Παπανδρέου (Νεάπολη) και καταλήγει στο ύψος της περιφερειακής οδού, στον τερματικό σταθμό των αστικών λεωφορείων (Μετέωρα). Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάστηκε, πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση ύψους 19 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΕΣΠΑ 2), και φέρει τον τίτλο «Διάδρομος αστικού δροσισμού στο ίχνος της Επαρχιακής Οδού Νο2», και προβλέπονται:
• Ανάπλαση κατά μήκος των οδών Λαγκαδά, Ελ.Βενιζέλου, Ανδρ.Παπανδρέων,
• Ανάπλαση της πλατείας Δημοκρατίας (Βαρδάρη),
• Διαμόρφωση πάρκου αναψυχής και πάρκινγκ στο τέρμα της αστικής γραμμής Νο25-Μετέωρα (Πολίχνη),
• Ανάπλαση χώρου πρασίνου και αθλοπαιδιών στη στροφή Μετεώρων (Πολίχνη),
• Υπογειoποίηση δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας,
• Ανάπλαση πάρκου Ρουμανικών (Νεάπολη),
• Πάρκινγκ στη Λαϊκή Αγορά Ρήγα Φεραίου (Νεάπολη-Συκιές)
• Φυτεμένο Δώμα στο Δημοτικό Ωδείο Νεάπολης-Συκεών,
• Ηλεκτροκίνητη Αστική Συγκοινωνία,
• Διαχείριση ομβρίων με αξιοποίηση του νερού για την άρδευση των χώρων πρασίνου,
• Επιχειρηματικό άξονα ΕπΟ2.
Ε.Μ.