Φορτία δεκάδων χιλιάδων τόνων με προορισμό τις βιομηχανίες της πΓΔΜ παρέμεναν το μεσημέρι της Παρασκευής εγκλωβισμένα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω του αποκλεισμού του τελωνείου των Ευζώνων από αγρότες. Αν ο αποκλεισμός που ξεκίνησε το απόγευμα της Δευτέρας δεν λήξει στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, το λιμάνι θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα από την Τρίτη, δεδομένου ότι -λόγω και της έλευσης περισσότερων πλοίων από εβδομάδα- δεν θα υπάρχει πλέον ούτε ένα ελεύθερο κρηπίδωμα για εναπόθεση φορτίων, εξαιτίας των συσσωρευμένων πρώτων υλών.
Ακόμη σοβαρότερο θα είναι το πρόβλημα των βιομηχανιών στην πΓΔΜ, οι οποίες ενδέχεται ν΄ αναγκαστούν ν' αναστείλουν προσωρινά τη λειτουργία τους, λόγω έλλειψης πρώτων υλών, επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Κωνσταντίνος Μέλλιος.
Κατά τον ίδιο, μόλις 10% των φορτηγών που μεταφέρουν προϊόντα στην πΓΔΜ επιχειρούν να φτάσουν στον προορισμό τους από τις παρακαμπτήριες οδούς που οδηγούν στο τελωνείο της Δοϊράνης, οπότε ο κύριος όγκος των φορτίων παραμένουν εγκλωβισμένα στη Θεσσαλονίκη (σσ: οι αγρότες και κτηνοτρόφοι αποφάσισαν τις προηγούμενες ημέρες να επιτρέψουν τη διέλευση των 57 φορτηγών που είχαν εγκλωβιστεί, ζητώντας όσοι επιχειρούν να μεταβούν στο τελωνείο των Ευζώνων, να οδηγούνται στο εξής σε παρακαμπτήριους δρόμους προς το τελωνείο της Δοϊράνης).
«Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν συσσωρευτεί στο συμβατικό λιμάνι 15.000 τόνοι νικελίου, 10.000 τόνοι αλατιού και 7.000 τόνοι χαλυβουργικών υλών, όλα με προορισμό τις βιομηχανίες της γειτονικής χώρας. Τη Δευτέρα αναμένουμε στο λιμάνι άλλα δύο πλοία, που μεταφέρουν το ένα 35.000 τόνους νικελίου και το δεύτερο 7.000-8.000 τόνους.
Aλεξάνδρα Γούτα