"Έζησε" επί μισό και πλέον αιώνα στα ...χαρτιά. Οκτώ χρόνια μετά το έντυπο "τέλος" της, η "Νέα Πορεία", το μακροβιότερο ελληνικό λογοτεχνικό περιοδικό "ανασταίνεται" και... "αναστήνεται" ηλεκτρονικά αυτή τη φορά και αποκτά σύγχρονη στέγη και "δεύτερο βίο" στο ψηφιακό περιβάλλον.
Μισός αιώνας λογοτεχνικής και γλωσσικής ιστορίας, 15.000 σελίδες με λογοτεχνικά έργα, ποίηση, κριτική, δοκιμιακό λόγο, μεταφράσεις που εμπεριέχονταν στα 626 τεύχη της "Νέας Πορείας" (1955-2009) -του ιστορικού λογοτεχνικού περιοδικού που ίδρυσε και διεύθυνε μέχρι το θάνατό του (στα 2007) ο βραβευμένος δοκιμιογράφος και συγγραφέας Θεσσαλονικιός της 1ης μεταπολεμικής γενιάς Τηλέμαχος Αλαβέρας- θα βρίσκονται, με ελεύθερη πρόσβαση, στη μεγάλη ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του διαδικτύου.
Προ διετίας η ποιήτρια Ρούλα Αλαβέρα δώρισε το αρχείο του λογοτεχνικού περιοδικού στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ).
Ως ...αντίδωρο και σε χρονική περίοδο επετειακή για την ιστορία του περιοδικού, 60 και πλέον χρόνια από την έναρξη του βίου του και 10 χρόνια μετά το τέλος κυκλοφορίας του, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ψηφιοποίησε το σύνολο των περιεχομένων της Νέας Πορείας και το διαθέτει διαδικτυακά, με ελεύθερη πρόσβαση, ως βάση δεδομένων, όπου μπορεί κανείς να αναζητήσει το περιεχόμενο, με κριτήριο το όνομα του συγγραφέα, τον τίτλο και το είδος του κειμένου, καθώς και με λέξεις-κλειδιά. Ο ψηφιακός του αναγνώστης μπορεί, επίσης, να ξεφυλλίσει τις σελίδες του ανά τεύχος και να περιηγηθεί στα περιεχόμενά του.
Η ψηφιακή επεξεργασία του περιοδικού έγινε σε συνεργασία με την ποιήτρια Ρούλα Αλαβέρα, σύζυγο του Τηλέμαχου Αλαβέρα και συνοδοιπόρο του στην ιστορική διαδρομή της Νέας Πορείας. Η κ. Αλαβέρα παραχώρησε αφιλοκερδώς στο ΚΕΓ τη σχετική άδεια καθώς και φωτογραφικό υλικό και χειρόγραφα από το αρχείο της για να πλαισιωθεί με τεκμήρια η ηλεκτρονική εκδοχή του περιοδικού.
Είναι το πρώτο λογοτεχνικό περιοδικό, που ψηφιοποιείται σ’ αυτή τη μορφή καθώς δεν πρόκειται για απλό "σκανάρισμα" των σελίδων αλλά για μια μορφή "PDF" των πολυτονικών κειμένων αλλά με τη λογική του “word”.
Βίκυ Χαρισοπούλου