"Για να σε "δει" ο Κινέζος τουρίστας, πρέπει να σε βρει στο "Baidu", όχι στο "Google". Nα δει τα βίντεό σου στο "Youku", όχι στο "Youtube". Να διαβάσει τα posts σου στο "Weibo" όχι στο Facebook ή το Twitter». Με τα λόγια αυτά, ο Ανέστης Αναστασίου, υπεύθυνος προγραμμάτων τουρισμού του ACT- American College of Thessaloniki, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κάποιες από τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες της κινεζικής αγοράς, τις οποίες επιβάλλεται να γνωρίζει όποιος θέλει να προσελκύσει -και να «κρατήσει»- τουρίστες από την Κίνα.
Και δεν είναι οι μόνες, αφού εκτός από το Μεγάλο (Σινικό) Τείχος της Κίνας υπάρχει και ο μεγάλος ... «τοίχος» της Κίνας, με άλλα λόγια το «firewall», που μετατρέπει σε χρονοβόρο περιπέτεια το «κατέβασμα» οποιασδήποτε ιστοσελίδας στη χώρα, εάν αυτή δεν φιλοξενείται από Κινέζο πάροχο.
Για να κάνει λοιπόν κάποιος δουλειές στην Κίνα, χωρίς να αντιμετωπίσει απρόσμενα προβλήματα στη διαδικτυακή του παρουσία, είναι πολύ βασικό να γνωρίζει ότι η ιστοσελίδα του πρέπει να είναι μεταφρασμένη στα κινεζικά, απολύτως απαραίτητο να έχει «web host» στη χώρα κι εξαιρετικά σημαντικό να έχει κατά νου πως ό,τι ισχύει για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη δεν είναι κατ' ανάγκη αποτελεσματικό κι αποδεκτό με βάση τα κινεζικά ήθη και έθιμα.
Οι ιδιομορφίες της κινεζικής αγοράς θα βρεθούν στο επίκεντρο της παρουσίασης με τίτλο «Marketing to Outbound Chinese Tourists» (μάρκετινγκ για εξερχόμενο κινεζικό τουρισμό), που ο κ.Αναστασίου θα πραγματοποιήσει απόψε στη Θεσσαλονίκη, στο 2ο Συνέδριο Τουρισμού με θέμα: «Τουρισμός Υψηλής Προστιθέμενης Αξίας». Το 2ο συνέδριο διοργανώνεται από τα πέντε διμερή επιμελητήρια (Ελληνο-Αμερικανικό, Ελληνο-Βρετανικό, Ελληνο-Γαλλικό, Ελληνο-Γερμανικό και το Ελληνο-Ιταλικό Θεσσαλονίκης) και πραγματοποιείται στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης».
Άλλο Πεκίνο, άλλο Καντόνα...
Οι ιδιαιτερότητες της κινεζικής αγοράς δεν σταματούν όμως στο ...«www». Οι επιχειρηματίες και οργανισμοί του ελληνικού τουρισμού είναι καλό να γνωρίζουν πως ό,τι ισχύει στη Σαγκάη δεν είναι υποχρεωτικά αληθές για το Πεκίνο, ότι για έναν Κινέζο είναι πολύ πιο σημαντικό από ό,τι για έναν Γερμανό το να δει τη σημαία της χώρας του να κυματίζει έξω από ένα ξενοδοχείο, καθώς και ότι ένα μπουκάλι με βραστό πόσιμο νερό εν μέσω θέρους σε ένα κατάλυμα μπορεί να αποτελεί ...ανεξήγητη παρουσία για έναν 'Ελληνα, αλλά συνιστά βασική υπηρεσία φιλοξενίας για έναν Κινέζο.
«Δεν αρκεί να πούμε ότι θα πάμε σε μια έκθεση στη Σαγκάη με τις μπροσούρες μας για να πουλήσουμε το τουριστικό προϊόν στην Κίνα. Χρειάζεται πολύ καλή έρευνα αγοράς, για να διαλέξουμε πρώτα από όλα σε ποια ή ποιες περιοχές της Κίνας θα εστιάσουμε, ώστε μετά να χαράξουμε βάσει αυτής της έρευνας συγκεκριμένη στρατηγική για τη συγκεκριμένη περιοχή», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Αναστασίου.
Θα τρώγατε καθημερινά noodles με ψάρι για πρωινό;
Προσθέτει δε πως «είναι βασικό να δούμε πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε το προϊόν μας αν θέλουμε Κινέζους τουρίστες. Για παράδειγμα, μια μερίδα βραστού νερού στο δωμάτιο του ξενοδοχείου είναι απαραίτητη για έναν Κινέζο, όπως και το να υπάρχει ένα μέλος του προσωπικού που να μιλάει κινεζικά. Το κινεζικό πρωινό είναι επίσης σημαντικό, γιατί σκεφτείτε ότι και εμείς οι Δυτικοί, που είμαστε πολύ πιο έμπειροι τουρίστες σε σχέση με τους Κινέζους, μπορεί να θέλουμε να δοκιμάσουμε ένα κινεζικό πρωινό για δύο μέρες, αλλά μάλλον δεν θα ήμαστε διατεθειμένοι να τρώμε ψάρι και noodles καθημερινά».